مدیر کل دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و کشف بیش از ۳ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم در استان خبر داد.

ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: سازمان دامپزشکی هرساله در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی را  در سراسر کشور به اجرا در می‌آورد و امسال  نیز به همین منظور این طرح از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده  و تا آخر ماه مبارک رمضان این طرح تشدیدی به مدت ۵۳ روز بطور پیوسته ادامه می‌یابد.

او ادامه داد: از ۱۳ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین ماه امسال بالغ بر هزار و ۵۵۰ تن گوشت قرمز و ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت بهداشتی و شرعی استحصال و به بازار عرضه شد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان  می‌گوید: بازرسی‌های بهداشتی تحت نظارت مستقیم  از حدود ۴ هزار و ۱۰۰ واحد عرضه بهداشتی انجام شده که ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی  ناسالم را کشف، ضبط و امحاء کردند.

آقای عسکری فرد با اشاره به عرضه گوشت در سطح معابر از هم استانی‌ها خواست که به هیچ وجه  محصولات عرضه شده در  سطح معابر را خریداری و استفاده نکنند چراکه کشتار دام و عرضه گوشت در معابر  به هیچ وجه مورد تایید دامپزشکی نیست.  

او گفت: در طول سال با هماهنگی بین بخشی با بقیه ارگان‌های قضایی و انتظامی  نظارت‌های مستمر را داریم، ولی در طرح تشدیدی، بازرسی‌ها مضاعف شده  و اکیپ‌های سیار بیشتری را   در مناطقی که گردشگر بیشتری دارند، سازماندهی می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.